Kassi auto soovitab

Kassi auto soovitab

Mootor

Soovituslik on teha hooldus pärast iga 10 000 kilomeetri läbimist kui kasutate poolsünteetilist õli ja kui täissünteetilist siis 15 000 kilomeetri läbimist või kui saab täis aasta eelmisest hooldusest.

Samuti soovitame uuemate LongLife autode omanikke mitte sõita pikendatud hooldusintervalli (30 000km), vaid tänu Eesti mustadele teedele ja kliima eripärale kasutama ikkagi tavalist hooldusvälpa ehk 15 000 km. Samuti tuleks vahetada iga hoolduse käigus kõik filtrid (salongi- ja mootori õhufiltrid, loomulikult õlivahetuse käigus ka õlifilter).

Kütusefiltrit tuleks vahetada bensiinimootoritel vähemalt iga 60 000 km läbimisel. Diiselmootoril on soovituslik vahetada kütusefilter vähemalt kord 30 000 km läbimisel, parem oleks, kui igal hooldusel.

Automaatkäigukast

Soovitame kindlasti vahetada kõikides automaatkäigukastides õli vähemalt iga 60 000 km läbimisel. Õlivahetusega käib käsikäes kastiõlifilter, välja arvatud teatud kastidel, kus õlifilter asub kasti sees ja selle vahetuseks on vaja kast maha ja juppideks võtta.

Manuaalkäigukast

Soovituslikult tuleks vahetada õli vähemalt iga 60 000 km läbimisel.

Jahutusvedelik

Jahutusvedelik tuleks vahetada iga 2 aasta tagant. Üldiselt vahetatakse jahutusvedelik koos rihmavahetusega nendel mootoritel, millel tuleb vahetada ka veepump.

Pidurivedelik

Tuleks vahetada maksimaalselt 2 aasta tagant või vähemalt iga 60 000km läbimisel.

Roolivõimuõli

Soovituslik vahetada iga 2 aasta tagant, vajadusel ka tihedamini!

Tuletame siiski meelde, et hooldust teeb autole omanik ise, mitte teenindus, seega tuleb igal autoomanikul ise meeles pidada, millal midagi on tehtud ja autot hooldades vastavalt tehtud töödele tegutseda. Lisaks kinnitame, et pelgalt õlivahetus ei ole autole mingi hooldus ning ainult õlivahetusi hooldusraamatusse hoolduse nimekirja ei märgita.

Hooldus sisaldab endas palju rohkem toiminguid kui pelgalt õlivahetus. Antud soovitustabeli oleme koostanud oma kogemustel ning seega ei pretendeeri antud soovitused mingile tõele ega kohusta kedagi antud soovitusi järgima. Need soovitused on antud keskmise auto kasutamise korral. Kui sõiduk saab keskmisest suuremat koormust, tuleb ka seda autot hooldades arvesse võtta.

Karterikaitsmed

Karterikaitsme otstarve: Kaitsta mootorit ja selle agregaate, võimaluse korral ka vedrustust ja roolivarrast juhuslike löökide eest meie halvasti hooldatud teedel. Sulgeda mootoriruum sinna altpoolt sattuda võiva pori, soola, lume, vee jt saasteainete eest, mis võivad oluliselt halvendada auto elektrisüsteemi tööd.

Karterikaitse

Mootoriruumi kaitse on valmistatud polüeetervaike sisaldavast suure vastupidavusega löögikindlast komposiitmaterjalist. Nimetatud materjal, mille tugevus ei jää alla metallidele, omab viimaste ees rea eeliseid:

Materjal on elastne ja amortiseerub kaitse mehaanilistel mõjutustel;

  • Ei deformeeru tugevate löökide korral;
  • On tunduvalt kergem metallidest;
  • On korrosioonikindel;
  • Komposiidi kõrge tehnoloogilisus võimaldab valmistada ka kõige keerulisema konfiguratsiooniga tooteid.

Mootoriruumi kaitse valmistamiseks kasutatavad materjalid tagavad vastupidavuse löökidele tugevusega 8 kuni 12 tonni (sõltuvalt auto kaalust), omades samal ajal paksust, mis ei ületa 5 mm ning kaalu 6-8 kg. Materjali suur elastsus väldib jääkdeformatsioonide (mõlkide) tekkimist isegi väga tugevate löökide juures.

Selleks, et vältida väga tugevate löökide korral auto kere kahjustamist (kaitse tugevus ületab osaliselt kere tugevust), kinnitatakse kaitse spetsiaalsete sõlmedega, mis toimivad üheaegselt ka avarii-vabastitena.

Viimaste kaitsetoime tagavad avarii-vabastite kinnitusneedid, mis lõigatakse kaitse tugeva löögi korral vastu tõket läbi. Sellisel juhul jääb kaitse tõkkele ning auto libiseb edasi juba kaitse peal, kusjuures auto põhi, kardaan, tagasild jne jäävad kaitstuks. Nagu näitab praktika, puruneb kaitse sellises protsessis ise harva, sagedamini paneb auto omanik kaitse uuesti kokku ja monteerib tagasi masinale.

Avarii-vabastid rakenduvad ka tugeval laup-põrkel ning ei takista mootori allalangemist.

NB! Alati küsige personaalset pakkumist!